dissabte, 30 de novembre del 2013

Recitació de poemes

 Ahir divendres a COED, la meitat de la classe vam recitar els poemes que vam escollir.  

La Rosa ens va dir que havíem d’elegir un poema compost per més de 5 versos com a mínim de l’autor que volguéssim. 

Jo vaig elegir un poema fet cançó ; “Que tinguem sort” de Lluis Llach, ja que és una de les meves cançons preferides . Trobo que és una lletra molt maca , que tracta el tema de l’amor des de una visió optimista fent  referència al passat, al present i al futur.

Per aprendre’m aquest poema , primer me’l vaig llegir diversos cops amb atenció, a continuació per estrofes, i  així vaig anar memoritzant cadascun dels versos. Després el vaig recitar sola uns quans cops i  a continuació ho vaig fer davant d’algun familiar. Per estar totalment segura, el vaig anar repetint mentre feia altres coses, com per exemple, mentre mirava el facebook, feia el sopar,..




Que tinguem sort “Lluis Llach”



Si em dius adéu 
Vull que el dia sigui net i clar 
Que cap ocell 
Trenqui l'harmonia del seu cant 
Que tinguis sort 
I que trobis el que t'ha mancat en mi 

Si em dius et vull 
Que el sol faci el dia molt més llarg 
I així robar 
Temps al temps d'un rellotge aturat 
Que tinguem sort 
Que trobem tot el que ens va mancar 
Ahir 

I així pren, i així pren 
Tot el fruit que et pugui donar 
El camí que poc a poc escrius 
Per demà 
Que demà, que demà 
Mancarà el fruit de cada pas 
Per això malgrat la boira cal 
Caminar 

Si vens amb mi 
No demanis un camí planer 
Ni estels d'argent 
Ni un demà ple de promeses sols 
Un poc de sort 
I que la vida ens doni un camí 
Ben llarg 

I així pren, i així pren 
Tot el fruit que et pugui donar 
El camí que poc a poc escrius 
Per demà 
Que demà, que demà 
Mancarà el fruit de cada pas 
Per això malgrat la boira cal 
Caminar




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada