dimarts, 19 de novembre del 2013

Sagrat Cor-Diputació

Hola! Avui m’agradaria compartir amb vosaltres la meva experiència durant dos dies a l’escola Sagrat-Cor Diputació.

Ideari de l’escola, característiques generals:
  Més de 100 anys dedicats a l’educació
  Escola concertada, tots els nivells
  Ed.infantil-Ed.primària-ESO-Batxillerat
  Escola oberta :educació oberta per a tothom, sense cap discriminació (diversitat), i oberta a les innovacions de cultura i del món.
  Valora tota la persona:
  Opció cristiana: presenta la vida de l’home des d’una visió evangèlica
  Servei d’acollida : de 8 a 9h i extraescolars



Trets rellevants de la classe:
  Normes: estimar, ajudar i somriure: el primer que em van explicar els nens son les normes que hi ha a la classe, totes tres les tenen molt ben integrades.

  Poques rutines / ben integrades : el que vaig veure es que hi havia poques rutines, però les poques que hi ha  les tenen molt ben integrades. Per exemple quan arriben a l’escola han de posar-se la bata entrar a la classe i posar-se a fer la feina (fitxes normalment) que no han acabat el dia anterior. O per exemple posar els llitets per els nens de p3 etc..

  Educació més vivencial: la professora em va explicar que ella preferia una educació més vivencial, perquè creu que és la que queda dins, amb la que aprens, i per això apart de fitxes realitza moltes altres activitats, a diferència d’altres escoles que només fan fitxes. Dóna molta importància a les coses quotidianes, al que viuen els nens, al dia a dia, i amb això crea estones de debat molt interessants en les que intervenen els infants.

  Treball en equip: La Lluïsa la professora d’aquesta classe opta sempre per un treball en equip, en grup, per exemple alhora de recollir prefereix que ho facin tots, que hi participin tots en comptes de que cadascú tingui una funció, una tasca o uns dies concrets per fer-ho. Creu que així  a part de que participen tots sempre, aprenen que es recollir i integren l’hàbit ; no ho fan simplement per que els hi toca fer.

  Participació: dóna molt valor a la participació i fa participar a tots,  vol que hi participi tothom sense excepcions i d’una manera o altre aconsegueix que tots ho facin. En general són una classe molt participativa.

  Respecte: valor que tenen molt integrat en aquesta classe, em va sorprendre el bon ambient que hi havia i la bona relació entre tots.

  Joc lliure: durant la setmana tenen bastant temps per a joc lliure, la professora creu que és molt important deixar-los fer , vaig observar que en general fan grupets i que tots es deixen endur molt per la imaginació.

  Materials a l’abast dels nens:  els nens disposen de materials, tots al seu abast.

  Tallers: els dimarts a la tarda fan tallers juntament amb els alumnes de p4 I P3, per tant barrejats d’edat és molt enriquidor. Hi ha 4 tallers: d’experimentació, de joc simbòlic, de mans i de dansa.

  Decoració no recarregada : La classe està decorada però no exageradament, prefereix anar canviant les coses i  anar incorporant nous materials.




Llenguatge musical

Classe p-3: Vaig assistir a la classe de música de p-3 ja que els de p-5  no en tenien fins divendres.

Materials: maraques, caixa xinesa, campana i  una flauta d’èmbol ( un ocell)  amb la qual treballava el Glissando, d’agut a greu i de greu a agut.
La professora ensenya un per un els instruments, primer de tot pregunta si saben que es i els hi diu el nom, també parla dels materials que estan fets.
La professora va passant els instruments per a que els nens experimentin lliurement ,  es col·loquen en rotllana i van passant per les mans d’uns a altres.
Treballa  l’altura comparant el so llarg del triangle i el so curt de la caixa xinesa.
També van fer un repàs de la nadala.




Classe p-5:

Tenen només una hora de música a la setmana amb l’especialista.
Es posen tots en rotllana i la professora comença preguntant un per un com esta, ho fa cantant.
Van treballar el Glissando amb la mateixa flauta d’èmbol.
També van treballar els sons de les campanes, tancaven els ulls i havien de reconèixer de quina campana era el so. Es a dir treballaven l’altura amb les campanes de diferents tamanys de la  mateixa família i també el timbre amb les que eren de diferents famílies. 
Per finalitzar la classe els nens havien d’anar caminant per la classe seguint el ritme.
Com a reflexió sobre l’àmbit musical , penso que la tutora hauria de cantar més cançons i hauria d’haver un racó de música a l’aula.





Com a conclusió d’aquests dies, m’ha sorprès el respecte que es tenen entre ells i la bona relació, l’autonomia i la responsabilitat dels alumnes i la gran participació que hi ha. El que més m’ha agradat és la realització de tasques en grup, el joc lliure  i la combinació de fitxes amb altres activitats més creatives. 

El que m’ha desagradat i que jo personalment canviaria és la improvisació que hi havia per part de la professora, no tenia clara l’activitat sinó que anava fent el que li venia al cap i això a vegades pot sortir bé però d’altres no, penso que darrera de cada activitat ha d’haver una bona planificació i preparació per part del mestre. Els contes que explicava la tutora no anaven acompanyats de cap material i tampoc em va acabar de convèncer el fet de no donar-li gaire importància al dia que és, el mes l’estació etc..



 Per finalitzar puc dir que m’ha agradat molt poder viure aquesta experiència tot i que hagi sigut curta, vaig establir un vincle amb els infants des de el primer moment i per  mi ha estat una activitat molt gratificant i enriquidora que m’ha fet reflexionar. 
























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada