La
metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor
En aquesta metàfora es fa referència al
programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge.
L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant.
Exemple: Entrena’t per llegir o les activitats
Jclic.
La
metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
Aquesta és una visió de l'ús educatiu de
l'ordinador centrat en l'alumne. Ell és qui controla la màquina i no a
l'inrevés.
Exemple: Scratch
Extreta de http://recursostic.educacion.es/observatorio/web/ca/software/programacion/619-iniciandose-en-la-programacion-con-scratch |
La
metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
Els simuladors
són una evolució dels sistemes tutorials. Permeten un aprenentatge per
descoberta semblant al que es produeix en els micromons de Papert
però d'una forma molt més acotada ja que són sistemes tancats en els que
l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous. El grau
de llibertat de l'usuari és més limitat que en el cas del Logo.
Exemple :Crayon Physics.
La
metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
Extreta del blog de GTIC http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de_3920.html |
L'ús de
l'ordinador com una eina de treball és habitual en la nostra vida diària. A
l'escola també es dóna (o s'hauria de donar) aquest fet. A més, les situacions
d'aprenentatge, les activitats que es proposen als infants, haurien de ser
autèntiques, haurien d'estar relacionades amb la seva experiència i les seves
preocupacions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada