diumenge, 13 d’octubre del 2013

Si tots som audiència, pel sol fet de ser-ho es pot suposar que ja hem adquirit les competències comunicatives necessàries?

Hola a tots i a totes.

La Roser ens  ha posat un vídeo de Guillermo Orozco on realitza una crítica i dona la seva opinió envers els mitjans audiovisuals dins del món educatiu. Ens convida a fer una petita reflexió sobre aquest tema.



Aquestes són les idees principals que jo mateixa he extret d’aquesta entrevista

-Les imatges tenen un codi molt més universal.

-Cal entrenar-se, cal aprendre un mínim  de tots els codis de cada mitjà de comunicació.

-Fundamentalment, hi ha dos actors principals; la família i l’escola. Influeix molt el paper que té la família en el nen/jove, en les   famílies  que hi ha una manca de comunicació, els fills fan més ús d’aquests mitjans digitals, d’alguna manera es refugien en ells.

      Família i Escola: Institucions socials més importants, tenen la funció d’educar.
Per tant , la convivència amb la família esta relacionada amb el que interactuem i amb el temps que destinem a la tecnologia.


-Els mitjans de comunicació tenen una gran responsabilitat, ja que tenen un efecte educatiu i per tant han d’assumir  que influeixen a l’audiència.

-Les imatges sempre són complementàries, tot el que és visual és complementari al que diu el professor o llibre de text.

-Les noves generacions s’adapten més fàcil als canvis, tenen una ment més oberta per rebre informació i per comunicar-se amb més canals, tenen millor disposició però això no és tot, és necessari fer un procés d’educació per arribar a ser persones competents i alfabetitzades.







A continuació us adjunto el vídeo  extret de la pàgina Edu3.cat amb el qual podreu debatir, pensar i reflexionar;



Edu3.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada